Max de Jong winnaar zwaarste editie Eneco NK Tegenwindfietsen ooit

Honderden getrainde en ongetrainde windfanaten stoempten zich op de Oosterscheldekering letterlijk het snot voor de ogen in de strijd tegen windkracht 8 en op het laatst 9, op een gewone fiets zonder versnellingen en met terugtraprem. Winnaar van het Eneco NK tegenwindfietsen werd net als vorig jaar de 25-jarige Max de Jong uit Giessenburg, ontwerper bij een AV-bedrijf, die met zijn tijd van 20:00 min. 1.30 min. sneller finishte dan nummer 2 - en winnaar van de 4e editie - Teun Sweere. Bij de dames won Lisa Scheenaard uit Eindhoven in 23:08 min. voor Anneloes Hoff.

Foto' s van vrij van rechten t.b.v. redactioneel gebruik (bron: organisatie NK Tegenwindfietsen)

Over Nederlands Kampioenschap Tegenwindfietsen

De roergangers achter het eerste NKT zijn zelf gepassioneerde liefhebbers van alles wat oer-Hollands is en waren in het verleden onder andere bedenkers van de Unox Nieuwjaarsduik. Het NKT is mede moeilijk gemaakt door Hollandse Wind, met als passende hoofdsponsor Eneco HollandseWind®. Gazelle is partner van het evenement en organiseert de fietsen voor de deelnemers.