‘We kriehen sturm: NK Tegenwindfietsen zondag van start'

Derde editie krijgt steeds meer karakter

Samenvatting
‘We kriehen sturm!’ Dit betekent dat komende zondag het NK Tegenwindfietsen zijn derde editie gaat beleven. Vorig jaar was Wouter Mesker de heroïsche winnaar van dit evenement met een tijd van 18:06. De student Werktuigbouwkunde was hiermee onder andere olympisch kampioen Bart Brentjens en de Zeeuwse boer Jan te snel af. Ook dit jaar mogen maximaal 250 windfanaten, postbodes en afgetrainde recreatiefietsers zich op de Oosterscheldekering letterlijk het snot voor de ogen fietsen in de strijd tegen minimaal windkracht 7. Op een gewone fiets met terugtraprem. Als het aan de ambitie van de organisatie ligt, doet iedere rechtgeaarde Nederlander in elk geval één keer in zijn leven mee aan deze oer-Hollandse krachtmeting.

Tussensprint onder genot Patatje Tegenwind

Van testen in de windtunnel tot een groeiend aantal inhakers: met deze derde editie krijgt het evenement steeds meer karakter. Eerder dit jaar kwam de Zeeuwse VVV al met de zogenaamde in-en-uit-de-wind-fietsroutes. En een paar weken geleden lanceerde Frituur de Helling, niet toevallig gelegen langs het parcours, het Patatje Tegenwind. Dit is een patatje geserveerd in de handigste frietzak voor minimaal windkracht 7. De frietzak heeft een aerodynamische vorm, is net wat groter, heeft een grote windkap aan de voorzijde en is gemaakt van dikker materiaal zodat de friet langer warm blijft. Lekker genieten dus voor de aanwezige toeschouwers die het aandurven met het weer van a.s. zondag.

Persuitnodiging

Graag nodigen we u uit om ter plekke verslag te doen van het derde NK Tegenwindfietsen.

Datum: zondag 6 december

Locatie: de Oosterscheldekering, Zeeland

Tijdstip: 9:00 - 12:00 uur

Mede moeilijk gemaakt door Eneco HollandseWind®

Het NK Tegenwindfietsen wordt georganiseerd door het Amsterdamse bureau Being There en Shivers uit Delft. Daarnaast wordt het NKT mede moeilijk gemaakt door hoofdsponsor Eneco HollandseWind® en partner Gazelle.

- Einde bericht -

Ontvang het laatste Nederlands Kampioenschap Tegenwindfietsen nieuws via RSS.